Atnaujintame Kauno žiemos uoste šiandien atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė "ant vandens"

Nesenai atnaujintame Kauno žiemos uoste šiemet pirmą kartą sukurtos vietos ir privatiems pramoginiams laivams, įrengtos pontoninės prieplaukos, rekonstruota uosto aikštelė bei įrengta pirmoji Lietuvoje mobili „degalų stotelė ant vandens“. Iš viso Lietuvos vandens keliuose įrengtos...

Atnaujintame Kauno žiemos uoste šiandien atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė "ant vandens"
Nesenai atnaujintame Kauno žiemos uoste šiemet pirmą kartą sukurtos vietos ir privatiems pramoginiams laivams, įrengtos pontoninės prieplaukos, rekonstruota uosto aikštelė bei įrengta pirmoji Lietuvoje mobili „degalų stotelė ant vandens“. Iš viso Lietuvos vandens keliuose įrengtos keturios mobilios „degalų stotelės“. Vidaus vandens kelių direkcijos Gamybos skyriaus komanda pagamino, įrengė kuro laikymo talpyklas, talpinančias 10 t kuro laivams, kurios bus pastatytos populiariose laivybai vietose: Kaune (žiemos uoste), Uostadvaryje, Nidoje ir Svencelėje. Plūduriuojančios degalų stotelės stovės prie uostų ir prieplaukų. Papildomai bus įrengiamos dar dvi tokio pat tipo kuro talpyklos Jurbarke bei Kauno mariose. Vidaus vandens kelių direkcija pastebėjo, kad pradėjus Nemuno vagos tvarkymo projektą žaibiškai išaugo susidomėjimas naujais ir naudotais pramoginiais laivais. Tad šių metų navigacijos sezoną vidaus vandenų laivyba pasitinka su nauja infrastuktūra. „Atveriame naujus kelius ir galimybes, kad vandens transportą naudotų ne tik patyrę laivybos entuziastai, bet visi besidominantys, norintys išbandyti, norintys atrasti kitus kelius, o kartu ir gamtą, upių grožį. Pirmą kartą kiekvienas galės naviguoti jau ir Nemune. Džiaugiamės naudotojų ir dar besidominančių optimizmu, iniciatyvumu. Džiugu, kad Nemunas vėl tampa traukos objektu, kad Kaunas pamažu atsisuka į savo istorines šaknis ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestas “ – sako Vladimiras Vinokurovas, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.    Laivybos sezono pradžiai jau paruošta Nemuno upė nuo Kauno iki Atmatos žiočių bei Kuršių marios. Juose paženklintas laivakelis, nuolatos tikrinami gyliai, vykdomi valymo darbai, laivavedžiams aktuali informacija skelbiama Direkcijos svetainėje. Siekdama turėti visada aktualius ir tikslius duomenis nuolatiniam žemėlapio informacijos atnaujinimui VVKD įsigijo naują modernią įrangą, skirtą ištisiniam upės dugno skanavimui. Tai daugiaspindulis echolotas NORBIT. Naujoji įranga skanuoja ištisą dugno paviršių ir fiksuoja pasitaikančias kliūtis, kurios, įvertinus jų situaciją, arba bus šalinamos iš farvaterio arba ženklinamos navigaciniais ženklais. Tai leis pateikti upeiviams daug tikslesnę informaciją apie vandens gylius ir parametrus. Šiemet laivybos sezoną prasideda su pirmuoju Lietuvoje vidaus vandenų kelių interaktyviu navigacijos e-žemėlapį, kuriame laivybos dalyviai ras svarbiausią informaciją: navigaciniais ženklais pažymėtus laivakelius ir jų vidurio liniją, laivakelį formuojančių bunų vietas ir kelių gylius, uostų, prieplaukų ir kuro pasipildymo vietas, tiltus. Judant žemėlapis pasislenka pagal naudotoją  buvimo vietą.   „Džiaugiamės, kad Vidaus vandens kelių direkcija naują sezoną pradeda inovatyviais sprendimais, kurių ilgai laukė laivybos entuziastai – įrengiant pirmąją Lietuvoje mobilią degalų stotelę ant vandens. Taip pat plečiamos vietos pramoginiams laivams uostuose. Tikimės, kad tai bus dar viena paskata plėtoti pramoginę laivybą šalyje“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis Vidaus vandens kelių direkcija linki saugaus ir smagaus laivybos sezono! Nelik ant kranto! Daugiau informacijos: VVKD Personalo ir komunikacijos vadovė Justina Juozapone justina.juozapone@vvkd.lt, mob.nr.: +370 6862566   Apie Vidaus vandens kelių direkciją Valstybės įmonė Vidaus vandens kelių direkcija – Lietuvos vidaus vandens kelių infrastruktūros valdytojas. Direkcija, sudarydama bei gerindama sąlygas krovininei ir keleivinei laivybai, vykdo Nemuno upės, Kuršių marių ir kitų valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių priežiūrą ir plėtrą, taipogi vysto keleiviams bei kroviniams vežti skirtą infrastruktūrą.  Direkcijos vykdoma nuolatinė vidaus vandenų kelių priežiūra – tai vidaus vandenų kelių farvaterio ženklinimas, vagos valymas, vagos reguliavimas, hidrografinių darbų vykdymas, vidaus vandenų kelių infrastruktūros aptarnavimas bei eksploatuojamų laivų ir kitų mechanizmų remontas. Direkcijos strateginis tikslas – sukurti modernų, saugų, draugišką aplinkai vidus vandenų susisiekimo infrastruktūros tinklą, kuris efektyviai tenkintų verslo ir gyventojų poreikius. Direkcija siekia vidaus vandenų kelių geresnės sąveikos su kitomis transporto rūšimis. Atveriame naujus kelius ir galimybes! Pranešimą paskelbė: Justina Juozapone, VĮ Vidaus vandens kelių direkcija