Auga dviračių paklausa, auga ir nuostoliams padengti skiriamos sumos – viršija 100 tūkst. eurų (pataisyta)

Dviračių parduotuvių atstovai pastebi, kad jau antrus metus sparčiai auga dviračių paklausa. Parduotų dviračių skaičius 2020 metais augo beveik dvigubai lyginant su 2019 metais. Visgi draudikai pažymi, kad su dviračių populiarumu auga ir sumos, kurios skirtos atlyginti žalą, susijusią...

Auga dviračių paklausa, auga ir nuostoliams padengti skiriamos sumos – viršija 100 tūkst. eurų (pataisyta)

Augantys dviračių pardavimai

Dviračių parduotuvės vadovas teigia, kad 2020 metais, lyginant su 2019, dviračių pardavimai augo daugiau nei 200 proc.

„Panaši tendencija persikėlė ir į 2021-uosius, bet pardavimus pristabdo sutrikęs tiekimas iš Azijos. Tačiau tai leido suaktyvėti naudotų dviračių rinkai, taigi bendrai matomas ženklus dviratininkų pagausėjimas. Sparčiausiai didėjo laisvalaikio dviračių paklausa, ypatingai kalnų dviračių. Bet matyti bendras augimas ir kitų tipų. Mažėjant dviračių pasiūlai, dažnai net nebesirenkamas norimas modelis, o perkama tai, kas yra vietoje“, – apie tendencijas pasakoja Ignas Lasauskas, „Ponas dviratis“ parduotuvės vadovas.

Dviračių nuostoliai viršija 100 tūkst. eurų

Draudikai pastebi ir kitą tendenciją – dviračių vairuotojų patirti nuostoliai 2020 metais kainavo daugiau nei 2019 metais.

„Lyginant paskutinius dvejus metus, 2020 matome, kad nuostolių suma buvo daugiau nei 107 tūkst. eurų, o 2019 metais viršijo 88 tūkst. eurų sumą. Taigi dviračių mėgėjai kasmet susiduria su vis didesnėmis išlaidomis.

Didžiausius nuostolius atneša vagystės – pernai nuostolių suma, kai pavagiami dviračiai ar jų dalys, viršijo 50 tūkst. eurų. Šiais metais vagių padaryti nuostoliai dviračių turėtojams jau siekia beveik 8 tūkst. eurų“, – apie žalų tendencijas pasakoja „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Anot Artūro Juodeikio, pernai daug žalos atnešė ir ugnis – vien tik dviračių nuostoliams padengti buvo skirta daugiau nei 24 tūkst. eurų. Nutinka ir piktavališkų dviračių sugadinimų – suma 2020 metais viršijo 5  tūkst. eurų.

„Savo turtą vertėtų saugoti, prirakinti, atsakingai įvertinti, ar dviračiai nepasiekiami vagišiams, piktavaliams, kurie linkę gadinti kitų žmonių asmeninį turtą“ , –  teigia „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Artūras Juodeikis atkreipia dėmesį ir į asmens civilinės atsakomybės draudimą, kuomet dviratininkai padaro žalos tretiesiems asmenis – tiek žmonėms, tiek jų turtui. Anot jo 2020 metais tokių nuostolių suma viršija 7 tūkst eurų.

„Labai svarbu atkreipti dėmesį ne tik į savo, bet ir į aplinkinių saugumą. Dviratis yra transporto priemonė, kaip automobilis ar motociklas, todėl privalu laikytis kelių eismo taisyklių, kelių ženklinimo“, – apie saugumą kelyje teigia draudikų atstovas.

Perkant dviratį – galimybė jį apsidrausti

Stebėdami tokias tendencijas, dviračių parduotuvė „Ponas dviratis“ ir rinkos lyderiai „Lietuvos draudimas“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kurios dėka dviračių pirkėjams siūlomos dar platesnės galimybės – naujų ar dėvėtų dviračių, jų detalių draudimas.

„Siekiame pasiūlyti žmonėms ne tik standartines, bet ir labiau specifines paslaugas, kurios itin aktualios šiuo metu. Partnerystė su „Ponu dviračiu“ yra vienas iš būdų, kai galime prisiderinti prie konkrečių klientų poreikių. Stebėdami esmines bėdas, su kuriomis susiduria dviratininkai, sudarėme galimybę apsisaugoti nuo nenumatytų išlaidų ne tik praradus dviratį ar susidūrus su kitu kelių eismo dalyviu. Dviratis draudžiamas ir nuo pagrindinių rizikų, kaip gaisras, vanduo, kitos gamtinės jėgos“, –  sako „Lietuvos draudimo“ atstovas. D

Pasak „Pono dviračio“ vadovo Igno Lasausko, dviračio draudimas tapo itin aktualus ne tik dėl padidėjusio dviratininkų skaičiaus keliuose, bet ir dėl ženkliai sumažėjusios naujų dviračių pasiūlos.

„Tai turėjo įtakos dviračių kainų augimui ir tuo pačiu vagysčių skaičiaus didėjimui, dėl ko išauga ir patiriamų nuostolių suma“, – sako Ignas Lasauskas, parduotuvės vadovas.

Saugumas pirmiausia

A. Juodeikis primena, kad išvengti atveju galime laikydamiesi taisyklių, rūpindamiesi savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.

„Mieste, važiuodamas pro pėsčiąjį, dviratininkas turi važiuoti greičiu, kuris artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h). Važiuojant greičiau, rizika patekti į eismo įvykį padidėja ne tik pačiam dviratininkui, bet ir aplinkiniams. Taip pat, prieš bet kurį manevrą reikėtų įspėti ir šalia esančius pėsčiuosius, automobilių vairuotojus, prieš pėsčiųjų perėją sulėtinti greitį, per ją dviratį persivaryti. Ne mažiau svarbi ir pati transporto priemonė, reiktų kaskart patikrinti, ar dviračio atšvaitai yra pritvirtinti tvarkingai, veikia lempos ir ar pats dviratis yra tvarkingas, veikia stabdžiai. Taip pat asmenims iki 18 metų važiuojant dviračiu būtina dėvėti šalmą.“, – apie saugumą ir kaip išvengi nelaimių pasakoja „Lietuvos draudimo“ atstovas.

„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 588 tūkstančiams privačių ir verslo klientų. Bendrovė užima didžiausią ne gyvybės draudimo rinkos dalį šalyje ir turi daugiau nei 1000 darbuotojų komandą visoje Lietuvoje. „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas Geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse.