Kas nutiko „Facebook“, „Instagram“ ir „WhatsApp“?
Milijonai vartotojų visame pasaulyje nuo pirmadienio daugiau nei šešias valandas patyrė trikdžių socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“ ir „WhatsApp“, tačiau dabar operacija iš dalies atkurta.
„Facebook“ pranešė, kad platformos neveikia dėl neteisingų bendrovės konfigūracijos pakeitimų maršrutizatoriuose, kurie koordinuoja tinklo srautą tarp jos duomenų centrų.
„Šie tinklo srauto sutrikimai turėjo didelį poveikį mūsų duomenų centrų bendravimui ir sustabdė mūsų paslaugas“, - sakė „Facebook“ infrastruktūros viceprezidentas Santosas Janardanas.
Visos trys „Facebook“ priklausančios svetainės nebebuvo prieinamos internete pirmadienį, apie 19 val. Lietuvos laiku.
Praėjus daugiau nei šešioms valandoms nuo sutrikimo pradžios, problemos nebuvo visiškai išspręstos, tačiau kai kurie vartotojai pranešė, kad kai kurios iš šių svetainių buvo bent iš dalies pasiekiamos.
„Mes žinome, kad kai kuriems žmonėms kyla problemų patekti į mūsų programas ir produktus“, - pirmadienį NBC sakė „Facebook“ atstovas. „Mes stengiamės kuo greičiau normalizuoti situaciją ir atsiprašome už nepatogumus“.
Ekspertai teigė, kad problemos gali kilti dėl DNS arba domeno vardų sistemos protokolo klaidos.
Atnaujinta 16.37 val. RT Sheera Frenkel su „The New York Times“ tviteryje parašė, kad „Facebook“ darbuotojai jai pasakė, kad jiems sunku patekti į „Facebook“ pastatus, nes jų darbuotojų ženkleliai nebeveikia. Tai gali būti viena iš priežasčių, kodėl šis sutrikimas tęsėsi taip ilgai: „Facebook“ inžinieriams gali kilti sunkumų fiziškai pasiekti kompiuterių serverius, reikalingus naujiems BGP įrašams įkelti į pasaulinį internetą.
Atnaujinta 18.16 val. RT : patikimam šaltiniui, kuris su asmeniu kalbėjo apie atkūrimo pastangas „Facebook“, buvo pasakyta, kad sutrikimą sukėlė įprastas BGP atnaujinimas. Šaltinis paaiškino, kad klaidingas atnaujinimas neleido „Facebook“ darbuotojams, kurių dauguma dirba nuotoliniu būdu, grąžinti pakeitimų. Tuo tarpu asmenys, turintys fizinę prieigą prie „Facebook“ pastatų, negalėjo pasiekti „Facebook“ vidinių įrankių, nes visi jie buvo susieti su įmonės domenais.
Atnaujinta, 19.46 val. RT: „Facebook“ sako, kad jos domenai lėtai grįžta į internetą daugumai vartotojų. „Twitter“ žinutėje bendrovė padėkojo vartotojams už kantrybę, tačiau vis tiek nepateikė jokio paaiškinimo dėl sutrikimo.
Atnaujinta, 20.05 val. RT: Ši įdomi „Hacker News“ tema aptaria kai kuriuos nelabai akivaizdžius šių dienų ryšio nutraukimų šalutinius poveikius: daugelis organizacijų matė tinklo sutrikimus ir lėtumą dėl milijardų įrenginių, nuolat bandančiu prisijungti prie„Facebook.com“, „Instagram.com“ ir „WhatsApp.com“ adresų.
Atnaujinta, 20.32 val. RT: „Cloudflare“ paskelbė išsamų ir šiek tiek techninį aprašymą apie BGP pakeitimus, kurie sukėlė šiandienos gedimą. Vis dar nėra žinių iš „Facebook“ apie tai, kas nutiko.
Atnaujinta, 23.32 val. RT: „Facebook“ paskelbė tinklaraščio įrašą, kuriame teigė, kad gedimas įvyko dėl netinkamos konfigūracijos pakeitimo:
Kelios skirtingos domenų registravimo bendrovės šiandien nurodė domeną „Facebook.com“ kaip parduodamą. Taip atsitiko dėl automatinių sistemų, kurios ieško registruotų domenų, kurių galiojimo laikas pasibaigęs ar nesenai atsilaisvinęs. Niekada nebuvo jokios priežasties manyti, kad dėl to „Facebook.com“ iš tikrųjų bus parduota, tačiau smagu pagalvoti, kiek milijardų dolerių ji galėtų uždirbti atviroje rinkoje.
Šių metų pradžioje dėl šios priežasties buvo sustabdyta prieiga prie daugelio kitų gerai žinomų svetainių.
Tačiau kai tokios problemos paliečia tris tos pačios įmonės valdomas svetaines ir nėra greitai sutvarkomos, tai pasitaiko retai.