Australijoje „Google“ ir „Facebook“ imsis mokesčių už žiniasklaidos turinio naudojimą
Australija integruos kodą, kuris valdys žiniasklaidos ir skaitmeninių technologijų kompanijų, tokių kaip „Google“ ir „Facebook“, santykius, kurie turės mokėti už žiniasklaidos turinio naudojimą savo platformose.
Reikės derėtis dėl susitarimo, apmokėjimo, o žiniasklaida galės kolektyviai dalyvauti derybose. Jei derybose nepavyksta susitarti per tris mėnesius, ginčas bus išspręstas arbitražu, - spaudos konferencijoje Melburne sakė Australijos finansų ministras Joshua Friedenbergas.
Arbitražas galės tik nuspręsti dėl apmokėjimo už turinio naudojimą.
Naujasis kodeksas taip pat numato, kad skaitmeninių technologijų įmonės turės pranešti ne vėliau kaip per 28 dienas apie algoritmų, nustatančių leidinių reitingą, jų rodymo tvarką ir kaip skelbimus šiose publikacijose, pakeitimus, praneša ministras.
Kodas taip pat reglamentuos kitas problemas, įskaitant prieigą prie vartotojo duomenų.
Jei skaitmeninių technologijų įmonė pažeidžia kodą, ji turės sumokėti baudą, kuri yra tris kartus didesnė už neteisėtą naudą, neviršijančią 10 mln. USD (6 mln. EUR) arba 10% metinės apyvartos. Be to, turi būti naudojamas baudos apskaičiavimo būdas, pagal kurį skiriama didžiausia baudos suma.
Konsultacijos dėl naujai parengto kodekso vyks iki rugpjūčio 28 dienos. Po to parlamentas priims įstatymus, būtinus kodeksui įsigalioti, sakė Friedenbergas.
Jis pridūrė, kad kodas iš pradžių bus taikomas tik „Google“ ir „Facebook“, bet vėliau kitoms įmonėms.