Berta Čaikauskaitė ir jos vadovaujama agentūra jungiasi prie moterų įgalinimo judėjimo: „Lygybę norime matyti ne tik savo komandoje“

Pasaulyje netylant diskusijoms dėl lyčių lygybės klausimo, pastarasis vis dažniau atsiduria ir verslo atstovų interesų akiratyje, išryškindamas skausmingas takoskyras. Socialinio darnumo siekiantis verslas lygybę mato kaip natūralią praktiką, todėl aktyviai siekia mažinti moterų...

Berta Čaikauskaitė ir jos vadovaujama agentūra jungiasi prie moterų įgalinimo judėjimo: „Lygybę norime matyti ne tik savo komandoje“

Kaip pasakoja agentūros „Berta&“ vadovė Berta Čaikauskaitė, pagrindinis šios organizacijos tikslas yra  skatinti ir stiprinti moterų vaidmenis versle. Įmonės narės reguliariai informuojamos apie atnaujintus tarptautinius darbo ir žmogaus teisių standartus, o savo ruožtu įsipareigoja įmonėse užtikrinti lygybę per septynis pagrindinius principus. Pastarieji apima lyderystės kultūros formavimą, vienodą elgesį su vyrais ir moterimis, sveikatos ir saugos darbo vietoje užtikrinimą, moterų išsilavinimo, tobulėjimo ir įgūdžių stiprinimo skatinimą, moterų verslumo skatinimą, lyčių lygybės skatinimą bendruomenės iniciatyvomis bei pasiekimų matavimą šioje srityje.

„Moterų pozicija darbo rinkoje vis dar išlieka kvestionuojamu klausimu. Pastebiu, kad ir pačių verslo atstovų požiūris dažnai yra stigmatizuotas, neorientuotas į permainas. Nors mes savo agentūroje kaip pamatinę vertybę keliame humancentrizmą, vadovaujamės pagarbos ir lygiateisiškumo principais, deja, pati kartais susilaukiu nemalonių pasisakymų dėl moters vadovės pozicijos ir noro „pastatyti mane į vietą“. Lygybę norime matyti kaip vertybę ne tik savo komandoje“, – teigia B. Čaikauskaitė.

Jos įsitikinimu, lyčių pusiausvyra turėtų tapti viena iš pamatinių atsakingo verslo siekiamybių. Šį poreikį dar labiau sustiprino pandemijos metai, išryškinę moterų poziciją visuomenėje: daugybė jų karantino metu neteko darbo vietų, turėjo daugiau buitinių iššūkių ir rūpesčių, dažniau kentėjo nuo smurto artimoje aplinkoje. Tokios  priežastys, B. Čaikauskaitės teigimu, turėtų skatinti verslo atstovus atsakingiau žiūrėti į lygybės temą, kelti jų susirūpinimą ir norą prisidėti prie problemos minimalizavimo.

„Drauge su komanda prisijungėme prie WEPs iniciatyvos, tikėdamiesi mokytis gerosios praktikos, dalyvauti įvairiose programose ir skleisti lygiateisiškumo žinią Lietuvoje. Norėčiau, jog galėtume drąsiai diskutuoti šia tema, ugdyti visuomenę ir kiek įkvėpti verslą – pokytis demokratinėje valstybėje yra būtinas. Tikiuosi, jog ateis diena, kai Lietuvoje galėsime džiaugtis pozityvia statistika ir būti pavyzdžiu kitiems“, – sako „Berta&“ vadovė.

Agentūros „Berta&” vadovė moterų verslumą siekia palaikyti bei stiprinti dalyvaudama ir vietos iniciatyvose. Šiuo metu ji yra aktyvi Vilniaus verslo moterų tinklo, veikiančio prie Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų, narė. Nuo 2021 m. jos vadovaujama agentūra „Berta&” yra prisijungusi prie „Moterų įgalinimo principų” (WEPs) iniciatyvos.

Ši iniciatyva dienos šviesą išvydo 2010 m. – jos atsiradimą paskatino Jungtinės Tautos, jau prieš gerą dešimtmetį kėlusios lyčių lygybę į prioritetinių veiksmų aukštumas. Nors pasaulyje iniciatyva vienija per 4700 organizacijų, Lietuvoje iki šių metų pavasario narystę pasitvirtinusios buvo vos 4 įmonės: reguliacines paslaugas teikianti įmonė „Intra Vires“, prekybos tinklas „Lidl Lietuva“, parfumerijos ir kosmetikos įmonė „Avon Cosmetisc“ bei energijos valdymo ir automatizavimo paslaugas teikianti „Schneider Electric Lithuania“.