Kelio darbų sezonas įsibėgėja: ką būtina žinoti vairuotojams?
Jau nuo kovo vidurio Lietuvoje prasidėjo kelininkų sezonas, kuris tęsis iki pat gruodžio. Nors jo įkarštis tradiciškai planuojamas vasarą, o asfaltavimo darbuotojai intensyviau imasi vėlyvą rudenį, šiuo metu kelio darbai sparčiai įsibėgėja. Todėl specialistai ragina vairuotojus būti...
Atidumo vis dar trūksta
Nors informacijos apie kelių remontą – apstu ir vairuotojai gali tinkamai pasiruošti kelionei, kelių tiesimo, remonto ir dangos atnaujinimo darbus vykdančios bendrovės „YIT Lietuva“ infrastruktūros verslo vadovas Aurelijus Braželis pastebi, jog eismo dalyviai kelininkų atžvilgiu vis dar neretai stokoja tolerancijos bei kantrybės. Tačiau, anot pašnekovo, reiktų atsižvelgti, kad darbus lemia daugybė dedamųjų, todėl ne visus procesus pavyksta numatyti iš anksto.
„Kelio darbų trukmė priklauso nuo daugybės faktorių – projekto kokybės, rangovo pasiruošimo ir kompetencijos, techninės priežiūros, medžiagų tiekimo, oro sąlygų, užsakovo požiūrio ir kitų veiksnių. Dalį jų galime prognozuoti, tačiau visuomet yra tikimybė, kad kažkas pasikeis ir projekto trukmė taip pat koreguosis“, – tikina A. Braželis.
„YIT Lietuva“ atstovas atkreipia dėmesį – padėti kelininkams gali kiekvienas vairuotojas. Tai padaryti, pirmiausia, galima atkreipiant dėmesį į kelio ženklus, šviesoforus ir kitus ribojimus.
„Nors vairuotojų sąmoningumas kasmet auga, vis dar nemaža rizika išlieka būti nepastebėtiems kelyje. Statistika rodo, jog pastaraisiais metais įvyksta daug nelaimių, kurių priežastis – neatidumas. Kelyje dirbantys darbuotojai nukenčia dėl to, kad dėmesys vairuojant sutelkiamas ne į eismo pokyčius, o mobiliuosius telefonus ar kitus įrenginius“, – akcentuoja A. Braželis.
Vilniaus apskrities VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės antrosios kuopos vadas Donatas Mankauskas teigia, kad tarp pažeidimų, kuriuos vairuotojai daro kelių darbų metu, dažniausiai viršijamas leistinas greitis. „Jei vyksta didesni kelio remonto darbai, statomas šviesoforas ir ribojamas eismas. Visgi pasitaiko, kad net užsidegus raudonai šviesai, vairuotojai nestoja ir bando važiuoti toliau“, – teigia kelių policijos pareigūnas.
Anot D. Mankausko, laimei, rimtų eismo įvykių remontuojamuose kelio ruožuose pasitaiko retai, tačiau vairuotojams, pažeidžiantiems kelių eismo taisykles remontuojamuose kelio ruožuose, taikomos įprastos taisyklėse numatytos bausmės.
Saugumas – pagrindinis prioritetas
D. Mankausko teigimu, dažniausia nelaimių priežastis – nukreiptas nuo kelio dėmesys. Anot policininko, nesvarbu, ar važiuojama įprastu keliu, ar tokiu, kur atliekami kelio darbai – užsiėmimas pašaliniais dalykais visuomet padidina nelaimių riziką.
„Įsivaizduokime magistralėje vykstantį kelio remontą ir vairuotoją, važiuojantį 110 km/h greičiu – jei pastarasis nukreips dėmesį bent porai sekundžių, jis nepastebės atsiradusių ženklų, staiga susiaurėjusio kelio ir pan. Taip gali nutikti nelaimė“, – pasakoja policijos atstovas, įsitikinęs, kad geriausia vairuotojų pagalba kelininkams – dėmesingumas.
Rimantas Baravykas, laikinai einantis Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pareigas, teigia, kad sostinės vairuotojus saugiau važinėti skatina kartais mažai pastebimi sprendimai. Vienas tokių sprendimų – sumani šviesoforų valdymo sistema.
„Neretai ji skaičiuoja važiavimo greitį. Tarkime, du vairuotojai važiuoja 60 km/h greičiu, o trečiasis nulekia 90 km/h. Sistema tai užfiksuoja, perskaičiuoja eismą ir prie kito šviesoforo jie visi sustoja. Dėl vieno vairuotojo noro važiuoti greičiau. Tai kasdienis pavyzdys apie požiūrį į eismo saugumą. Todėl kitąmet jau pradėsime mieste taikyti vidutinio greičio kontrolę. Tikimės, jog tai leis išvengti ir kamščių, ir pagerins darbo sąlygas kelininkams“, – pasakoja R. Baravykas.
Iki kol mieste atsiras vidutinio greičio kontrolė, padėsianti ir kelininkams, A. Braželis įvardija, kaip pastarieji planuoja savo darbo dieną.
„Jei objektas yra mieste, darbai pradedami pasibaigus rytiniam eismo pikui ir baigiami prieš pat vakarinį. Specializuoti darbai – asfalto dangos frezavimas, asfalto klojimas – atliekami naktimis arba savaitgaliais. Tuomet, kai eismo intensyvumas yra mažiausias. Sudėtingiausi darbai – viešojo transporto juostose. Čia pradedame dirbti po paskutinio troleibuso reiso ir gatvę paruošiame pirmojo startui. Savo ruožtu darbus užmiestyje vykdome įrengę statybvietes, sustatę šviesoforus. Tačiau, kur bebūtume, rūpinamės tiek vairuotojų, tiek savo darbuotojų saugumu. Statome kelio ženklus, užtvarus, šviesoforus, pasitelkiame eismo reguliuotojus ir kitas priemones“, – apibendrina A. Braželis.
Informacijos – daugybė
Darbų sezoną jau pradėję kelininkai vairuotojams primena – visa informacija apie eismo pokyčius yra ypač lengvai surandama. Todėl YIT Lietuva“ vadovas A. Braželis ragina nuolatos patikrinti www.eismoinfo.lt svetainę.
„Joje galima rasti visą informaciją apie vykdomą kelių rekonstrukciją bei eismo ribojimus Šią informaciją skelbia ir radijo programos. Taip pat rekomenduojame naudotis išmaniosiomis navigacijos programėlėmis. Jose pateikiami aktualūs duomenys apie atliekamus darbus“, – pataria A. Braželis.
Savo ruožtu, R. Baravykas sostinės vairuotojus ragina tikrinti Vilniaus savivaldybės interneto svetainę www.vilnius.lt. Joje galima rasti tiek reikiamus duomenis, tiek interaktyvų planuojamų bei atliekamų darbų žemėlapį. Informacija apie eismą sostinėje nuolatos skelbiama ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ interneto svetainėje www.vilniustransport.lt.
„Vairuotojams taip pat siūlau stebėti keliuose esančias elektronines informacines lentas. Jose rašoma, kokiose gatvėse remonto darbai yra atliekami“, – priduria R. Baravykas.
Į kelių remonto darbus nurodančias programėles ir informacijos šaltinius atkreipti dėmesį pataria ir D. Mankauskas, teigdamas, kad artėjantis vasaros kelio darbų sezonas tikrai pareikalaus iš vairuotojų kantrybės: „Tikrai teks kur nors stabtelėti ir palaukti, tačiau minėtos programėlės gali labai praversti iš anksto planuojantis keliones.“