Lietuvos Raudonasis Kryžius pristato kampaniją „(Ne)vieniši gimtadieniai“

Akcentuodamas vyresnių žmonių vienišumo problemą ir žiaurią senjorų mirčių statistiką, Lietuvos Raudonasis Kryžius pradėjo viešinimo kampaniją „(Ne)vieniši gimtadieniai“. Kampanija skatina prisidėti prie senelių vienišumo mažinimo skiriant 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio (GPM)...

Lietuvos Raudonasis Kryžius pristato kampaniją „(Ne)vieniši gimtadieniai“

„Senjorų vienišumo bei socialinės atskirties problema pastebime jau ne pirmus metus. Apie tai kalbėjome ir pernai, atlikę senjorų apklausą. Tuomet įsitikinome, kad karantinas ne tik dar labiau įkalino juos namuose, bet ir atėmė džiaugsmą, kurį seneliai patiria išeidami į viešumą ir persimesdami bent vienu kitu žodžiu kad ir su menkiau pažįstamais žmonėmis. Vis gi, gavę išankstinius 2020 metų Higienos instituto duomenis, rodančius, jog vyresni nei 60 metų žmonės žudosi kur kas dažniau nei žmonės kitose amžiaus grupėse, buvome šokiruoti ir mes. Apie tai viešojoje erdvėje kalbama ir diskutuojama retai – turbūt ir todėl, kad senjorai neretai miršta vieni“, –  sako Lietuvos Raudonojo Kryžiaus vadovė Kristina Meidė.

Pasak K.Meidės, drastiška senjorų savižudybių statistika paskatino kalbėti šia tema garsiau ir pakviesti kiekvieną prisidėti prie to, kad pagyvenę žmonės neliktų vieni. „Tai galime padaryti tiek prisijungdami prie savanorių, kurie lanko vienišus senelius, tiek skirdami paramą tokioms organizacijoms kaip Lietuvos Raudonasis Kryžius, kurios rūpinasi pagyvenusiais žmonėmis“, – siūlo Lietuvos Raudonojo Kryžiaus vadovė. „Svarbiausia, jog negalvotume, kad tai „kitų problema“. Kiekvienas galime padaryti nedidelį žingsnį, padėsiantį sumažinti šią problemą. Ir tik nuo mūsų visų priklauso, kaip jausis ir kuo gyvens šalia esantys vyresni žmonės“, – teigia K.Meidė.

Kampanijai pasirinkta jautri vienišo gimtadienio scena

Atsižvelgiant į šokiruojančią savižudybių statistiką (net 40 proc. nusižudžiusių asmenų sudaro vyresni nei 60 metų žmonės), buvo suformuluota viešinimo kampanijos užduotis – atkreipti dėmesį į senjorų vienišumo problemą ir paskatinti prisidėti prie senelių vienišumo ir savižudybių mažinimo skiriant 1,2 proc. GPM dalį Lietuvos Raudonajam Kryžiui. Ši viešinimo kampanijos užduotis buvo patikėta kūrybos agentūrai „WorkFork“.

„Skaudi savižudybių statistika tapo pagrindu aštresnei viešinimo kampanijai. Tačiau kita užduoties dalis buvo kalbėti apie tai jautriai ir atsakingai“, – sako kūrybos agentūros „WorkFork“ kūrybos direktorius Andrius Jakučionis. Pasak jo, rengiant kampaniją taip pat buvo konsultuojamasi su psichologais, kurie patarė, kaip komunikuoti šia tematika atsakingai.

„Atspirties tašku šių metų Lietuvos Raudonojo Kryžiaus 1,2% kampanijos idėjai tapo vienišo gimtadienio scena. Turbūt visi žinome, kad vienišumo problema skaudžiausiai atsiskleidžia per šventes – kai nėra su kuo jų švęsti, vienišus žmonės apninka liūdnos mintys. Vyresnioji karta nelinkusi atvirauti apie savo jausmus, dažniausiai visas besikaupiančias emocijas  užgniaužia savyje ir su jomis gyvena visą gyvenimą. Su amžiumi artimų žmonių ratas stipriai siaurėja, o neretais atvejais jie lieka visai vieniši. Todėl vienišumas ir nereikalingumo jausmas gali sukelti ir savižudiškų minčių“, – kampanijos idėją pristato „WorkFork“ kūrybos direktorius Andrius Jakučionis.

Kampanijai buvo sukurtas videoklipas, kuris pasakoja trumpą vienišos močiutės gimtadienio istoriją. Kaip įprasta, gimtadienio kulminacija yra tortas ir žvakutės su norais. Tačiau vienišą senolę vietoje artimųjų ar draugų aplanko juodos mintys. Sakinys nebaigtas sąmoningai – jį pabaigti galės žiūrovas, pamatęs savižudybių statistiką.

Videoklipą nufilmavo „Broproduction“ kūrybinė komanda su režisieriumi Šarūnu Mikulskiu. Net ir vienam kadrui nufilmuoti prireikė 5 valandų ir 100 žvakučių. Vienišumą pabrėžia minimalistiniai viso klipo sprendimai – juodai baltas koloritas, vienas veiksmas, kukli aplinka, santūri muzika ir įtaigus močiutės žvilgsnis.

Kampanijos „(Ne)vieniši gimtadieniai“ metu iki  gegužės 3 d. planuojama transliuoti televizijos bei radijo klipus, taip pat numatyta lauko reklama, komunikacija socialinėse medijose bei kitos viešinimo priemonės.

Pagrindinė kampanijos žinia – kad kiekvienas norintis prisidėti prie senelių vienišumo problemos sprendimo, gali tai padaryti skirdamas 1,2 proc. ar dalį paramos nuo GPM Lietuvos Raudonajam Kryžiui. Lietuvos Raudonojo Kryžiaus (identifikacinis numeris) kodas 190679146. Be to, norintieji gali skirti ir nuolatinę paramą.

Lietuvos Raudonasis Kryžius jau ne pirmi metai vykdo „Šiltų apsilankymų“ programą, kuri nukreipta į tai, kad būtų pasirūpinta vienišais senjorais. 2020 metais, surinktų lėšų ir savanorių dėka, organizacija pasirūpino beveik 1700 senelių, iš jų 754-iems teikta reguliari pagalba (lankymo bei slaugos paslaugos). Savanoriai lanko vienišus bei sergančius senelius namuose, o kai to neįmanoma padaryti dėl karantino sąlygų – nuolat bendrauja su senjorais telefonu, moko juos naudotis ir kitomis komunikacijos priemonėmis.

Lietuvos Raudonojo Kryžiaus klipą pamatyti galite čia.

Jei susidūrėte su sunkumais, skambinkite nemokama emocinės pagalbos linija numeriu 1809.

Apie Raudonąjį Kryžių

Raudonasis Kryžius yra tarptautinė humanitarinė organizacija, kartu su Raudonojo Pusmėnulio draugija veikianti nuo 1919 metų ir vienijanti 192 nares valstybes bei apie 13 mln. savanorių. Pagrindinė organizacijos misija – padėti valstybėms ir jų gyventojams ekstremalių situacijų ar įvykių atvejais – esant ginkluotiems konfliktams, karams ar kitoms humanitarinėms krizėms.

Organizacijos veiklos kryptys Lietuvoje: pagalba vienišiems ir sergantiems senoliams; pagalba žmonėms, pasitraukusiems nuo karo ar neramumų savo šalyse; pagalba valstybei ekstremalių situacijų atvejais bei atsitikus kitoms didesnėms nelaimėms.