Konkurencinėje siuntų pristatymo kovoje daugiausiai laimi klientai

Siuntų pristatymo rinkoje atsirandant naujiems žaidėjams ir savo pozicijas stiprinant seniesiems, bendrovės vis atkakliau ieško būdų išsiskirti, nes klientų sprendimą, kurią įmonę rinktis, gali nulemti smulkiausios detalės. Tačiau dienos pabaigoje, konkurencinės kovos laimėtojais...

Konkurencinėje siuntų pristatymo kovoje daugiausiai laimi klientai

Su dideliais iššūkiais ir žymiai išaugusiais srautais dėl COVID-19 pandemijos susidūrė visi siuntų pristatymo rinkos žaidėjai. Daugeliui fizinių parduotuvių ir verslų sustabdžius veiklą, daugelis jų nusprendė prekybą perkelti į internetą, o prekes pristatyti per siuntų pristatymo bendroves.

Per naktį e. prekybos sektorių pakeitęs karantinas tapo viena pagrindinių priežasčių, išauginusių kurjerių darbo apimtis ir siuntų srautus. Prie to prisidėjo dar prieš pandemiją natūraliai šalyje stiprėjusi e. komercija, taip pat antrojo karantino metu tarp savivaldybių įvesti judėjimo apribojimai bei gyventojų supratimas, kaip patogu yra apsipirkti internetu.

Pasak „DPD Lietuva“ rinkodaros ir pardavimų vadovo Baltijos šalyse Gabrieliaus Bilevičiaus, didelė konkurencija siuntų pristatymo sektoriuje gyvavo ir iki pandemijos, tačiau jos indėlis į dar labiau išaugusį varžymąsi dėl klientų yra nenuginčijamas.

„Suprantama, kad augant paklausai, atitinkamai didėja ir pasiūla. Taip nutiko ir siuntų pristatymo sektoriuje. Vienas po kito rinkoje atsirandantys nauji žaidėjai bando spėti įšokti į pandemijos paskatintą šios paslaugos traukinį, o neatsilikti siekia ir iki tol veikusios, siuntas pristatančios įmonės“, – sako G. Bilevičius.

Skrupulingi sprendimai neša didesnę naudą klientams

Anot DPD atstovo, ši konkurencija pasireiškia įvairiais būdais – noru išsiskirti viešojoje erdvėje, plėsti savo infrastruktūrą ar užtikrinti dar geresnę pristatymo kokybę. Jo teigimu, pandemijos laikotarpiu patobulėjo visi siuntų pristatymo rinkos dalyviai, o tai lėmė pagrindinį laimėtoją – klientą.

„Mūsų sektoriuje kiekviena įmonė stengiasi atrasti naujų galimybių, kaip pritraukti ir išlaikyti klientus. Tiek vartotojai, tiek verslai supranta, kad ir menkiausia klaida gali nulemti išėjimą pas konkurentus. Todėl po padidinamuoju stiklu patenka kiekvienas vartotojų patogumo užtikrinimui įtakos galintis turėti veiksmas. Tai pirmiausia pajaučia būtent klientai“, – teigia G. Bilevičius.

Pristatymo kokybei skiriama dar daugiau dėmesio

„DPD Lietuva“ rinkodaros ir pardavimų vadovas Baltijos šalyse pažymi, kad pandemija paskatino dar atidesnį siuntų pristatymo bendrovių žvilgsnį į vieną jautriausių verslo aspektų – pristatymo kokybę arba kitaip – bendrovės sugebėjimą siuntas klientams pristatyti numatytu laiku.

„Išaugę srautai parodė, kad klientai yra pasiryžę mokėti kiek didesnę kainą, jei jų siuntą pristatys patikimas partneris ir tai garantuos numatytu laiku. Pirmiausia, tai yra susiję su pakankamu transporto ir kurjerių kiekiu, efektyviai dirbančiu personalu siuntų skirstymo centruose ir sklandžiai suderintais vidiniais įmonės procesas.

Todėl, pavyzdžiui, norėdami užtikrinti mūsų klientų pasitenkinimą, mes praėjusiais metais investavome beveik 2 mln. Eur į konvejerinę įrangą, IT sistemas ir paštomatų plėtrą. Pastarųjų tinklą išplėtėme nuo 85 iki 158, o dar iki vasaros jis turėtų išaugti iki 235 paštomatų Lietuvoje“, – sako pašnekovas.

Aukštą pasitenkinimą išlaikė net sunkiausiu metu

Pasak DPD atstovo, įmonės investicijas galima laikyti sėkmingomis, nes, nepaisant padidėjusių siuntų kiekių, bendrovei net sudėtingiausiais laikotarpiais pavyko užtikrinti itin aukštos kokybės paslaugas.

„Pavyzdžiui, pernai per šventinį piką gruodžio mėnesį, „DPD Lietuva“ pristatė net 1,7 mln. siuntų, tai yra 76 proc. daugiau nei 2019 m. gruodį. Vis dėlto praėjusių metų gruodį reikiamu laiku pristatėme net 95 proc. bendrovės siuntų, o paslaugų kokybę pripažino ir šalies gyventojai. Iš 122 tūkst. mūsų paslaugas vertinusių gavėjų, 117 tūkst. suteikė maksimalų 5 balų vertinimą, o kurjerių darbo vertinimas per 2020 m. pakilo nuo 4,9 balų iki 4,93 balų iš 5 galimų“, – teigia G. Bilevičius.

Apie „DPD Lietuva“:

UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. Įmonė yra siuntų pristatymo / kurjerių verslo Lietuvoje lyderė. „DPD Lietuva“ paslaugos – siuntų pristatymas į 220 pasaulio valstybių ir nuolat plečiamas „Pickup“ savitarnos terminalų tinklas. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 850 darbuotojų.

Apie „DPDgroup“:

„DPDgroup“ yra didžiausias tarptautinis siuntų pristatymo tinklas Europoje. Grupėje dirba per 97 000 siuntų pristatymo ekspertų, yra įrengta daugiau kaip 58 000 „Pickup“ siuntų taškų. Kasdien „DPDgroup“ pristato 7,5 mln. siuntų – 1,9 mlrd. per metus. Įmonių grupė turi keturis prekės ženklus visoje Europoje: DPD, „Chronopost“, SEUR ir BRT. „DPDgroup“ priklauso „GeoPost“, kurios pajamos 2020 metais siekė 11 mlrd. Eur.

„GeoPost“ yra kontroliuojančioji kompanija, kurią valdo „Le Groupe La Poste“.