„Uber“ vairuotojai pradeda teisėtą kovą dėl „favoritizmo“

Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi vairuotojų sąjunga „Uber“ apkaltino favoritizmu.

„Uber“ vairuotojai pradeda teisėtą kovą dėl „favoritizmo“

Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi vairuotojų sąjunga „Uber“ apkaltino favoritizmu.

Programos vairuotojų ir kurjerių sąjunga pateikė teisinį ieškinį, siekdama išsiaiškinti, kaip firmos algoritmai susieja vairuotojus su važiavimo užklausomis.

Sąjunga nori, kad „Uber“ būtų skaidresnė, kokią įtaką jos renkami duomenys daro vairuotojams ir ar tai lemia favoritizmą.

„Uber“ visada sakydavo, kad netvarko savarankiškai dirbančių vairuotojų duomenų.

Tačiau profsąjunga tvirtina, kad „Uber“ stebi vairuotojų darbą, ir tvirtina, kad įmonė pastebi pavėluotų atvykimų atvejus, atšauktas keliones ar klientų skundus.

„Kalbama apie galios paskirstymą“, - „The Guardian“ sakė bylai vadovaujantis privatumo advokatas Anton Ekker.

„Kalbama apie„ Uber “valdymą naudojantis duomenimis ir automatizuotu sprendimų priėmimu, ir kaip jis blokuoja prieigą prie to“.


Sąjunga teigia, kad pagal GDPR reglamentus „Uber“ vairuotojai turi teisę susipažinti su jų profiliavimo duomenimis.

Sakoma, kad tokie duomenys gali apimti darbuotojo patikimumo, elgesio, požiūrio ir pavėluotų atvykimų ar atšauktų kelionių skaičiaus įvertinimą.

Du jos nariai, JK vairuotojai Azeem Hanif ir Alfie Wellcoat, atsakydami į jų prašymą, tvirtina, kad „Uber“ neįvykdė įsipareigojimų.

Grupė prašo Amsterdamo apylinkės teisme, kuriame įsikūrusi „Uber“ būstinė, įpareigoti „Uber“ laikytis duomenų apsaugos įstatymų.

„Uber“ atstovas teigė, kad įmonė stengėsi įvykdyti asmens duomenų prašymus.

„Mes pateiksime paaiškinimus, negalime pateikti tam tikrų duomenų, pavyzdžiui, kai jų nėra arba jų atskleidimas pažeistų kito asmens teises pagal GDPR“, - sakė jis.

„Pagal įstatymą asmenys turi teisę iškelti savo rūpesčius susisiekdami su„ Uber “duomenų apsaugos darbuotojais arba su nacionaline duomenų apsaugos institucija dėl papildomos peržiūros.“

„Uber“ ruošiasi bandyti panaikinti JK teismo sprendimą, kad jų vairuotojai yra darbuotojai, o ne nepriklausomi vežėjai.

Bendrovės apeliacija antradienį prasideda Aukščiausiajame teisme, kur bus teigiama, kad ji nėra darbdavys.

JK koncertų ekonomikoje dirba maždaug 4,7 milijono žmonių, ir tikimasi, kad sprendimas turės platų poveikį sektoriaus ateičiai.