Koronavirusas: išmokos už atšauktas atostogų keliones

Poilsiautojai, kuriems buvo atsiųsti grąžinimo informaciniai lapai, o ne grynieji pinigai, už atšauktas atostogas, jų pinigai yra saugūs.

Koronavirusas:  išmokos už atšauktas atostogų keliones

Poilsiautojai, kuriems buvo atsiųsti grąžinimo informaciniai lapai, o ne grynieji pinigai, už atšauktas atostogas, jų pinigai yra saugūs.

Valdžia patikslino, kad šie pažadai grąžinti pinigus bus garantuojami, net jei juos teikusi kelionių įmonė bankrutuos.

Jie skiriasi nuo atostogų čekių, kurie neturi tokios pačios apsaugos.

Kiekvienas asmuo, kurio atostogų paketas yra atšauktas, turi teisę į pinigų grąžinimą.

Kaip veikia grąžinamosios išmokos

Kai kurios atostogų kompanijos išdavė "grąžinimo raštus", užuot grąžinusios pinigus per koronaviruso krizę, verslas atsidūrė keblioje situacijoje dėl paraiškų kiekio grąžinti pinigus.

Jie gali būti naudojami užsakant kitas keliones arba pinigai bus grąžinami pasibaigus "grąžinimo rašto" galiojimo laikui.


Kiekvienas, kurio paslaugų teikėjas atšaukia atostogų paketą, pagal įstatymus turi teisę į grąžinimą per 14 dienų.

Tačiau kai kuriuos iš šių RCN priėmę klientai, Transporto departamentas ir Civilinės aviacijos tarnyba (CAA) patvirtino, kad RCN yra saugomi pagal „Atol“ sistemą, kurią garantuoja vyriausybė ir administruoja CAA.

Tai bus taikoma visiems susijusiems kvitams, kuriuos išleido Junktinėse Karalystėse veikiantys „Atol“ savininkai.

Tai reiškia, kad bus grąžinti pinigai ir jie gali būti paimta iš centrinio banko.

Kokios mano teisės?

  • Jei paslaugų teikėjas atšaukia atostogų paketą, už visas atostogas per 14 dienų reikia grąžinti pinigus
  • Jei jūsų skrydis atšaukiamas, per septynias dienas turite teisę į visišką pinigų grąžinimą už atliktą mokėjimą, nors daugelis oro transporto bendrovių stengiasi nesilaikyti šio termino. Galite priimti čekius ar jų atsisakyti, tačiau čekis greičiausiai bus negaliojantis, jei oro linijų bendrovė bankrutuos.
  • Jei nuspręsite nesinaudoti būsimu skrydžiu, kuris dar nėra atšauktas, tuomet teisės į grąžinamąją išmoką nėra. Skirtingos oro linijų bendrovės turi skirtingas taisykles dėl to, ką galite padaryti, tačiau daugelis atsisako mokėti ar pakeisti bilietus vėlesniam skrydžiui. Jūsų kelionių draudimas vargu ar padengs tai.

„Tai ne tik gera žinia visiems, norintiems atsipūsti po saule, bet ir aviacijos ir kelionių sektoriui, kurę smarkiai palietė pandemija“, - sakė transporto sekretorius Grantas Shappsas. Jis sakė „Tai suteikia daugiau lankstumo, kai vyriausybė padeda vartotojams ir kelionių kompanijom.“

„Mano grąžinimo istorija“

Lina ir Martinas Foxas perpardavė savo namus, norėdami susimokėti už gyvenimo atostogas Floridoje.

Pora mokėjo už atostogas sausio mėnesį, tačiau 42 metų ponia Fox neteko darbo salone „Flybe“, kai kovo mėnesį žlugo oro linijų bendrovė.

Po savaitės, kai virusas išplito, jos vyras taip pat prarado darbą - vamzdynų montuotojo. Tuomet atostogos, suplanuotos balandžio pabaigoje, buvo atšauktos.

„Manėme, kad pinigus grąžins į banką, bet tada prasidėjo panika kaip supratome, kad taip nebus“, - sakė ponia Fox.

„Šis žingsnis ypač padės kelionių organizatoriams, kurie nesugebėjo iš karto grąžinti klientams grąžintų atostogų paketų, nes jiems teko laukti pinigų iš oro linijų ir kitų tiekėjų“, - sakė atostogų įmonėms atstovaujančios „Abta“ atstovas.

Rory Boland, iš vartotojų asociacijos "Which?", sakė, kad išduodančios kelionių paketus įmonės neturėtų naudoti to kaip pasiteisinimo, kad „priverstų“ savo klientus išsiimti "grąžinimo raštus", ir turėtų aiškiai pasakyti, kada turi teisę į pinigų grąžinimą.

"Atostogų paslaugų teikėjai privalo tinkamai elgtis pagal savo klientų ir įstatymų reikalavimus ir grąžinti visas neapmokėtas sumas už atšauktas atostogas. Priešingu atveju reguliavimo institucija turi būti pasirengusi imtis ryžtingų veiksmų prieš tuos, kurie ir toliau nesilaiko grąžinamųjų išmokų įstatymo", - sakė jis.

Kai kurios kelionių firmos siūlo kvitus, o ne "grąžinimo raštus".

Nors dažnai jie yra verti daugiau nei originalus užsakymas, norint paskatinti klientus neprašyti grynųjų pinigų, jie nėra apsaugoti „Atol“.

Kelionės įmonė „Kuoni“ teigė, kad gruodžio mėnesio išvykimų į Barbadosą užsakymų buvo 30 proc. daugiau nei praėjusiais metais, o Maldyvų paklausa padidėjo 20 proc.

Bendrovė teigė, kad žmonės norėjo praleisti prabangias kalėdines keliones, nes atostogas planavo vasaros mėnesiais.